vittna i tingsrätten





I juni så skulle jag vittna, berätta i tingsrätten va han hade gjort mot min mamma.
En vecka va jag orolig, jag skulle se min "pappa" de ekade i mitt huvud.
Den dagen så åkte jag dit på fm, me min mormor. Min mamma va redan där.
När jag kom in där, kände jag " va händer?"
Fick vänta ett tag innan de va min tur att gå in där i salen.
Sen kom min mamma ut  och sa de kmr gå bra, du vet ju saningen Isabell.
Jag pratade lite me min advokat lite innan vi skulle gå in.
Jag,mamma,min advokat,mammas advokat och åklagaren gick in i salen.
Sen va de en öppen rättegång, så folk kunde komma och kolla. Som satt bakom me glas.
När vi kom in i salen så satte vi oss ner, och då pratade åklagaren lite me mig.
Efter ngr minuter så såg jag han... min "pappa"  allt gick i slowmotion.
Mitt hjärta slog bara snabbare och snabbare.
Först ville jag inte ens kolla på han.
Åklagaren ställde ngr frågor först, sen min advokat, sen pappas advokat. Då fick jag se han.
De va hemskt, pappas advokat va väldigt dum...
Jag ville ta en paus när pappas advokat frågade mig konstiga saker och pressade mig och ville ha de till att jag ljög.
Men jag försökte va stark, för jag vet ju att de är sant.
Jag va där inne i ca 45 minuter och de va hemskt. 
men han nekar till allt.. precis allt.


Kommentarer
Postat av: Cornelia

åh isabell jag visste inget om detta :o måste varit hemskt ...

jag finns om du vill snacka ♥ Hoppas du mår bra, tänker på dej. ♥♥♥♥

2011-10-11 @ 10:56:44
URL: http://cornelijaaa.blogg.se/
Postat av: Cornelia Stapelfeldt

Du är så hilma stark isabell! jag har aldig mött en sånn stark person som du <3

Du har folk runt om dig som bryr sig om dig <3

Vi finns <3

2011-10-15 @ 22:44:05
URL: http://dreamaboutme.devote.se
Postat av: lindha

hemskt!!

hänt precis samma sak! men pappa fick inte fängelse som fan var,,

starkt gjort av dej och din lille bror och din mamma!

2011-10-19 @ 15:00:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0